onsdag den 15. august 2012

Grøn kyllingesalat

Efter en lang periode med et tæt forhold til leverpostejsmadder og diverse former for Take Away er madlavningen så småt begyndt at snige sig ind i den nye hverdag. I mandags startede Mads på job igen og i bedste husmorstil lavede jeg ovnstegt kylling med sovs og nye kartofler til om aftenen. Og i bedste "Jeg er tre uge og gør hvad det passer mig"-stil, krævede Ingrid fuld opmærksomhed under hele måltidet. Jeg må derfor efterhånden erkende, at mad, der kan spise med en hånd er at foretrække for tiden.

Derfor blev resterne af kyllingen i går brugt på denne lækre salat, som virkelig var et hit. Og så var den super nem at lave. Så jeg har på fornemmelsen at en hverdagsklassiker er født i det lille hjem.



Til salaten brugte jeg følgende:

En rest tilberedt kylling, ca 150 gram
1 pakke bacontern
1 bundt grønne asparges
1 avocado
1 æble
1 stump agurk

nye kartofler

naanbrød

Svits bacon sprød, mens du snitter alt det grønne i små tern. Steg asparges i baconfedtet og groft salt - bare en hurtig tur, da de stadig skal have bid. Findel kyllingen og bland hele molevitten sammen. Server med lune naanbrød og nye, kogte kartofler - de kan dog sagtens udelades. Ligesom naanbrødene kan erstattes af et sundere brød - jeg har bare selv en svaghed for de svampede størrelser!

Vi havde en rest sovs, som vi brugte som dyppelse, men ellers vil en let dressing med enten purløg eller karry bestemt ikke være af vejen.



Lækker, let og nogenlunde sund sommertallerken, der kan nydes både med og uden baby på den ene arm!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar