søndag den 8. juli 2012

Forventninger

Noget af det, jeg nyder mest ved at have have, er forventningerne, der følger med den. Jeg elsker at gå rundt og følge tingenes udvikling og glæde mig til plantelivets næste skridt.

Lige nu ser jeg frem til:

At de første høstanemoner springer ud


At de næste jordbær kan høstes fra mini-jordbærbedet


At engelske roser pryder vores "rosenport"


At disse bittesmå druer (forhåbentlig) vokser sig store og spisværdige


At æblerne bliver klar til most og mos


Jep, forventninger er der nok af. Dog retter de største sig pt ikke mod haven men mod noget, der rimer derpå. Denne tids inaktivitet på bloggen kan således forklares med, at min hverdag for tiden er ganske ensformig og - i bogstaveligste forstand - navlebeskuende. Hold op hvor kan man bruge lang tid på at analysere aktiviteterne bag maveskindet og ved den mindste smerte spørge sig selv: Mon dét der, det var en ve?

Lille Ingrid. Selvom de kloge først officielt har inviteret dig til at komme på fredag, så er du altså mere end velkommen et par dage før tid!

5 kommentarer:

  1. Åhh Marie det var et rigtig fint indlæg, det bedste ved at læse din blog er, at selvom der kan gå lidt tid imellem, så når der kommer et indlæg er det ventetiden værd <3
    Glæder mig til trav og kage og allermest hygge med dig ;-)
    Kram Milla

    SvarSlet
  2. Hvor er du sød :) Så fortsætter jeg den dovne stil med god samvittighed ;) Jeg glæder mig også! Og håber også, du vil være med ind over nogle af haveprojekterne. Jeg forestiller mig æblegrød og crumblekager i store mængder - og mon så ikke Mads og Mads kan få gæret noget vin på de druer ;)

    SvarSlet
  3. Åh jeg kan så godt følge dig og fredag er der ikke længe til! Vi må håbe, at du ikke går over tid. Jeg selv er i samme båd, med termin 3. august. Utålmodigheden har også meldt sin ankomst her, puha ;-) Pøj pøj med det hele!

    SvarSlet
  4. Tak for det - og i lige måde :) Den sidste tid er lang, men får at vide af alle, at man skal nyde roen, mens man har den, så det forsøger jeg ;)
    Lækker blog du har, den er jeg aldrig faldet over før, men det vil jeg sørge for at gøre fremover!

    SvarSlet
  5. Tak ;-) Ja det lyder fornuftigt og måske det er helt ok ikke at lave så meget! Dejligt du kan lide min blog, det er gengældt ;-) Jeg glæder mig til at følge dig med lille Ingrid!

    SvarSlet