fredag den 6. juli 2012

Kys Amok!

Man lærer meget af at fordrive tiden foran "Go'morgen Danmark". F.eks. har jeg erfaret, at der er international kyssedag i dag.

Og sådan en dag kalder da vist på et par filmkys:

Det uskyldige: Busters charmeoffensiv overfor drømmepigen Joanna er efter min mening et af de sødeste eksempler på den der allerførste forelskelse. Hvem kan modstå sådan en trutmund? 
  

Det rørende: Jeg synes (ligesom det meste af resten af verden) at Pretty Woman er og bliver en af de bedste film indenfor sin genre. Og scenen hvor Julia Roberts bryder med sin kundepolitik og lister sig til at kysse Mr Gere på munden, det er altså bare en af de bedre! 
 Det kvalmende: Fire bryllupper og én begravelse er en af de film, der mister point på slutscenen. Der er skybrud af dimensioner og McDowels kommentar er: "It's raining? I haven't noticed." Det er at krydse grænsen for pladderomatisme - selv for mig. Og jeg bider ellers på det meste.
 

Det ultimative: Jeg var i biografen og se den to gange som 11-årig. Jeg ventede 4 timer foran MTV for at se videoen til soundtracket - og optog selvfølgelig vidunderet på VHS for at få kuldegysninger igen og igen og igen. Jeg bestilte filmen på forhånd, da den skulle udkomme - special edition inklusiv filmplakat. Jeg skrev skoleopgaver om det store skib. Jeg synes stadigvæk, det er SÅ uretfærdigt at Leo skal dø. Jep, i mine øjne er Titanic indbegrebet af romantik - og Rose og Jack's første kys er indbegrebet af det perfekte filmkys. Basta!
 



Nu vil jeg stjæle et par kys fra ham min bedre halvdel. For selvom filmkys er dejlige, så er der nu intet, der slår den ægte vare!

2 kommentarer:

  1. Skal vi ikke snart se Titanic? Er sikker på, den anden Nina også er klar :)

    Ps. Jeg var i biffen og se den tre gange ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal du ikke spørge om to gange! Det er da så afgjort det vi skal :)

      Slet