onsdag den 1. februar 2012

Havremuffins med banan og blåbær

En skemafri onsdag, et halvtomt køleskab og en smule inspiration fra hende her førte i tidligere på eftermiddagen på sådan en portion her:

Målet var at lave noget, der kunne fungere som mættende madpakkesnack uden at være alt for usundt - og ja, det lykkedes vist nogenlunde. Det var i hvert fald en omgang bastante muffins, der kom ud i af ovnen.

Opskriften lyder:

To bananer
1 dl rørsukker
1 spsk honning
1/2 dl olie
1 nip salt
150 g ølandshvede
60 g groft rugmel
100 g havregryn
50 g 5grynsblanding
2 spsk bagepulver
1 håndfuld blåbær

Mos bananerne og pisk sukker, honing, olie og salt i. Bland herefter de tørre ingredienser og blåbær i, og fordel massen i muffinsforme. Bag ved 200 grader i 15 min.
Min dej var meget fast, så jeg tror godt, man kunne klare sig uden muffinsforme, hvis man f.eks. ville lave små brød i stedet.


Jeg nød to rustikke godbidder til en kop eftermiddags the og et (eller måske nærmere tre) afsnit Grey. Resten bliver som sagt gemt til madpakken. Jeg er generelt for dårligt til at planlægge måltiderne på seminariet og ender for ofte i kantinen med en lidt for dyr tallerken med dagens ret. Så når der endelig er lidt godt at putte i tasken, så bliver det nydt i fulde drag

2 kommentarer:

  1. Lækre. Gav dog lidt mere olie plus honning. Blev deilige klæge. Og så synes jeg de bliver bedre uden varmluft. Dvs over/under varme.

    SvarSlet
  2. Lækre muffins 😉
    Piskes 2 æg med i sukkerblandingen,bliver de mere luftige 😋

    SvarSlet