søndag den 30. oktober 2011

At føre traditioner videre


Da jeg var en lille pige, havde jeg noget, de færreste af mine legekammerater have. Jeg havde voksne søskende. Og det var sejt! Min søster introducerede mig bl.a. for mit første cafébesøg, min første koncert OG… min første biograftur. Jeg husker svagt den overvældende oplevelse af et stort mørkt rum med en kæmpe skærm, som de viste en fugletegnefilm på. Det var sejt!
Nu er min søsters datter, Selma, blevet 3 1/2 og det var på tide at føre traditionen videre, så i går var vi på moster-veninde-hyggedag med jomfru-biograftur og “bestarant-besøg,

 
Filmen var et hit. Den tog udgangspunkt i de originale Plysfortællinger, hvilket passede den gammeldags moster glimrende, og så egnede den sig både til de helt små og lidt større børn, fordi man enten kunne se den for dens samlede fortælling eller bare vælge at nyde de små sjove scener som enkeltstående historier.

Ja og så blev det jo ikke værre af, at man kunne spise popcorn imens…

 

På Romeo og Julie blev vi placeret lige ved siden af en stor fryser med “bland-selv-is”. Så det blev til lidt for lidt pizza og salat og lidt for meget is – og til en glad pige med sukkerchok, der blev afleveret hos sin mor lørdag eftermiddag.

 "Kan vi gøre det igen en anden gang, moster?" Det kan vi i hvert fald! 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar