tirsdag den 11. oktober 2011

Hygge for én


Herhjemme er vi pænt glade for madprogrammer, så for tiden står den på Masterchef på tv3, så ofte vi kan få det til at passe. I går var der pandekager på programmet, og da det i forvejen er en af mine storfavoritter indenfor hyggemad, ja så har jeg ikke kunnet få de flade vidundere ud af hovedet siden.
Derfor blev eftermiddagen forsødet med dette lille måltid:

 
Pandekagerne er lavet lidt på gefühl og krydret med kardemomme. Jeg foretrækker dem tynde og let gyldne med sprød kant, men who am I kidding, jeg elsker dem sådan set i enhver udformning!
Tilbehøret er lavet af to hakkede æbler, som er svitset i lidt smør, hvorefter jeg har tilføjet en lille slat vand, to tsk rørsukker, en tsk kanel og en tsk vanillesukker. Det fik så lov til at stå og simre, mens jeg lavede pandekagerne. Jeg synes, æblerne fik en god konsistens, der var lidt kompot over det, men stadig med bid i dem. Da vi havde en rest cremefraiche kom der også lige sådan en klat på tallerkenen. Jeg har aldrig før kombineret pandekager og cremefraiche men efter Joey-devicen: “Pandekager – good! Kanelæbler – good! Cremefraiche, good! ” tog jeg chancen. Og jeg synes faktisk, det fungerede fint.
Nu er maven fuld, vasketøjet sat over og der er vist ikke flere undskyldninger. Jeg må i gang med dagens læsning!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar