onsdag den 14. marts 2012

Kvalitetstid med terrassen

Da vi i sin tid flyttede ind i denne lejlighed var de vigtigste kvadratmeter (måske lige ud over walk-in-closet) afgjort dem, der var belagt med fliser og omgivet af hæk. Hvad der ikke kunne gøres plads til af møbler, krukker og planter.
Men så fik terrassen en (stor) lillebror og pludselig blev grillen, klapstolene og det generelle fokus flyttet 500 meter væk - nemlig til kolonihaven.
Det skulle der rådes bod på i dag, hvor solen og den der signifikante forårsluft vækkede min indre havemand. Jeg glæder mig til at komme i gang i haven. Men der er ikke tændt for vandet endnu, og det gør det hele lidt mere besværligt. Derfor blev det terrassen der fik en overhaling. Og det er nu også dejligt at have en køn plet at hygge sig på lige uden for døren.



Selv den mindste "have" bliver man aldrig færdig med, og havde jeg haft bil til rådighed i dag, så var jeg røget direkte i planteskolen og havde købt mig fattig i lyserøde bellis, krydderurter og løgplanter. Men nu er jeg i gang - og hvor er det bare dejligt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar