torsdag den 19. april 2012

En pose med blandet kultur, tak!

Jeg må nok se i øjnene, at der kommer en periode snart, hvor aftenerne ude bliver noget reducerede. Vi har godt nok allerede planer om, at lillepigen skal med en tur til "udenfor-hegnet-koncert", når Leonard Cohen spiller open air koncert i Aalborg sidst i august. Og der skal bestemt også være plads til, at både Mads og jeg kan tage en aften ud af huset indimellem. Lige i starten tror jeg bare slet ikke, jeg har hverken energi eller lyst.

Så derfor må man jo fylde på kulturtanken på forhånd, så der er lidt til depoterne. Og man må sige, at det er det jeg får gjort i denne uge!

Tirsdag brugte min mor og jeg hele dagen på først at spise og shoppe os gennem Århus for til sidst at se Chess på Århus Teater. Det var min julegave til hende - som tilbehør til den teaterkiggert, hun havde ønsket sig (og som hun glemte at tage med til Århus - så er det godt, den kan bruges til fuglekiggeri også)

Det er mange år siden, jeg har set sådan en helt klassisk musical, og jeg nød det i fulde drag. Hende Maria Lucia synger dælme godt - ja og så blev man jo også lidt nostalgisk. Frk. Nørd her har nemlig selv gået til skak i sine yngre dage.

I morgen satser jeg stærkt på, at der skal grines igennem. Krysters Kartel besøger Aalborg, og Mads har været så sød at købe billetter til os!


Jeg er så spændt på, hvad de har fundet på af nyt og gammelt. Regner selvfølgelig med et glædeligt gensyn med Sandy og Jeff - men bare Troels Malling rynker på næsen, så er jeg på vej ned af stolen af grin, så det bliver vist en succes lige meget hvad.

Lørdag står den så på movie and a dinner med pigerne fra klassen (Vi starter med filmen, så der er god tid til snak og drinks i forbindelse med maden). Det er en film jeg har glædet mig til læææænge, nemlig En kongelig affære!

Når jeg ikke spillede skak som teenager, ja så dyrkede jeg det royale, både før og nu. Min absolut yndlingshistorie er tragedien om Strueense og Caroline Mathilde. Den har det hele og lidt til - og så bliver det da ikke værre af, at Mads Mikkelsen tager tjansen som idealistisk førsteelsker. Uha, jeg tror det bliver et par gode timer.

Derudover er der jo i disse dage Ordkraft på Nordkraft. Jeg var selv involveret sidste år pga min arbejde på KUL, men i år er jeg ikke inde over projekterne. Håber dog jeg får tid til at komme ned og snuse lidt rundt. Programmet bugner med spændende tilbud - bl.a. kigger flere bloggere forbi.

Det var et indblik i Maries private kulturkalender. Typisk at sådan noget altid lander lidt oveni hinanden - men også ganske hyggeligt med perioder, hvor man bare springer fra den ene gode begivenhed til den anden!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar