onsdag den 18. april 2012

Rød og sød - grøn og skøn

Man kunne godt tro, at overskriften henviser til min AAB-elskende, venstreorienterede bedre halvdel og hans - for tiden - ret økologiske kæreste (ja, jeg savner farve på neglene, og syntetisk jordbærduft i min shampoo). Men nej.. overskiften henviser derimod til, hvad vi hver især drak til vores aftensmad. Vi har nemlig godt gang i saftpresseren for tiden.



Som det oftest er med mine saftprojekter, så er der brugt, hvad jeg lige havde ved hånden. En sjælden gang køber jeg målrettet ind til et rigtigt lækkert glas, men jeg synes en af de gode ting ved sådan en presser er, at man kan putte det i den, som man måske ellers ikke ville få spist.

Til den skønne grønne blev der brugt:
4-5 "klumper" optøet spinat (frisk vil nok være at foretrække)
ca 5 cm agurm
en håndfuld mynteblade
to æbler

Safteksperterne vil nok derudover foreslå en skefuld sund olie til at binde vitaminerne, men det har jeg altså ikke fået for vane at putte i endnu.
Drikken smagte omtrent så frisk, som den ser ud. Ikke for sød, men stadig behagelig i smagen og en rigtig tørstslukker.  Jeg forestiller mig, at lime, ekstra mynte og så et skvæt rom ville klæde den på en lun sommeraften (ja, jeg savner også alkohol)

Til den søde røde blev der brugt
En appelsin
Et æble
en halv pose optøede tranebær

Drikken burde måske blive omdøbt til den sur-søde røde, for tranebærrene gav et godt syrligt pift til den ellers søde kombination af æble og appelsin. Dog ikke mere syrligt, at Mads, var utrolig tilfreds - selvom han ikke har en helt så sur tand som mig.

Ja, som I måske kan fornemme, så gik den grønne til mig og den røde til Mads - der skal jo være sammenhæng i tingene :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar