søndag den 13. november 2011

Cookies ala Krisser

Gjorde hyggelig dovnesøndag lidt mere hyggelig!


Jeg har haft sådan en dag, hvor natkjolen blev udskiftet med joggingbukser og dynen med slumretæppe. Så da jeg midt på dagen trængte til lidt lækkert, måtte jeg bruge, hvad der var tilgængeligt. For under ingen omstændigheder skulle jeg begive mig ned og handle!
Derfor måtte jeg ty til den gode Kristine efter inspiration, og selvfølgelig fandt jeg noget, der fristede. Nemlig disse lækre havregrynscookies!

Nemt og lækkert:
200 g blødt smør
3 dl flormelis
3 dl grovvalsede havregryn
2 dl hvedemel
1 tsk bagepulver
(derudover tilføjede jeg en tsk vanillesukker)

Smør og sukker røres sammen, de tørre ingredienser blandes og røres i og dejen fordeles på bageplade med en teske, hvorefter kagerne får et let tryk og bages ved 175 grader i ca. 10 min.

Kagerne bliver sprøde, næsten som makroner, og de kan bestemt anbefales som en sød snack – evt sammen med en solbærtoddy som på billedet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar