torsdag den 10. november 2011

Lille Mortensaften

I går havde vi min mor på besøg til en lidt for tidlig Mortensaften. Jeg skal nemlig være i praktik til kl 18 i aften, men det skulle altså ikke afholde os fra den store andemiddag!

Udover denne lækre bryststeg fik vi det klassiske tilbehør: Kartofler, brunede kartofler og brun sovs. Den traditionelle rødkål var udskiftet med en lidt friskere rødkålssalat, som er blevet en af mine yndlingsspiser i vintermånederne.


Opskriften er inspireret af Sonja Bock og Tina Scheftelowitz’ bog: Suveræne Succeser.
I får min fortolkning her:
300 g rødkål
250 g blegseleri
200 g grønne druer
1 æble
50 g valnøder
dressing:
3 spsk friskpresset appelsin
1 spsk flydende honning
2 tsk æblecidereddike
salt og peber
Snit kål og blegselleri fint. Halver druerne og skær æblet i mundrette tern. Rist valnødderne på en varm pande og hak dem groft. Bland det hele. Bland ingredienserne til dressingen og vend denne i.

Wupti: en portion vinterlækker og mættende rødkålsalat!


Ét styk lækker tallerken! Vi gik mætte fra bord, men fik alligevel plads til en portion risalamande senere på aftenen. Men som det nogle gange går med mig og desserter, så blev jeg så ivrig efter at spise den, at jeg glemte at tage et billede!

God andedag til alle derude!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar