lørdag den 28. januar 2012

James og Adam ville ha' været stolte..

Hvis de sad med til bords i går.


Vi havde nemlig vores rejsemakkere, Mads og Camilla, til spisning. Et par, der deler vores forkærlighed for livsnyderi - og det skulle udnyttes. Der var derfor gået Brødrene Price i den, og jeg synes selv, at vores kulinariske projekter faldt helt godt ud!

Menuen bestod af:

Håndboldsncakcs:
Saltbagte mandler
Grissinier bagt med rød pesto
Dipsker med havsalt
Blandede nødder
Artiskok/parmesan-creme
Aioli

Herreretten:
Beef Wellington ala Price og Mads Møller
Timianbagte kartofler
Tomatsalat
Grøn salat med stegte auberginer, avocado og asparges
RødvinsSOVS (ingen sauce her)

Den syrligt søde
Tarte au Citron 


Jeg kommer med uddybende indlæg om nogle af lækkerierne de næste dage, men i første omgang følger et billedbad fra madorgiet!












Efter sådan et måltid og en aften i godt selskab kan man vist ikke være andet end tilfreds! Og med køleskabet fyldt med rester og en opvaskemaskine, der har klaret størstedelen af køkkentjansen, er humøret fortsat højt! Mads er taget på døgnvagt på jobbet, så jeg er overladt til mit eget selskab i dag. Tiden skal fordrives i mit yndlingshjørne af sofaen med én del hygge og én del studiearbejde - halter pænt meget bagud med læsning.
Men så længe de halvtørre bøger indtages med et ikke spor tørt stykke citrontærte, ja så kan selv lektier blive en hyggelig beskæftigelse!

Kan I ha' en dejlig lørdag!

5 kommentarer:

  1. HOLD NU K... ALTSÅ!!!! Jeg har én ting at sige - Peter og jeg må ind i den madklub der ;) haha! Ejh, spøg til side, men nøjh hvor ser det altså lækkert ud søde! VIRKELIG!!!! Men hva pokker, det havde jeg nu også regnet med, for det kan jo ikke andet, nu hvor du OG MADS, har en finger med i spillet :)

    GUF! Jeg håber du inviterer på sådan en omgang tærte der en dag - min mave siger "jeg kan godt" :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha' :) Jeg lover dig, at du og Peter skal få den store madtur en dag! Og tærten, den laver jeg gerne så godt som hver dag - det er virkelig bare verdens bedste! Tror faktisk jeg skal ud og ha mig et stykke nu - til lige at komme mig over The Notebook på ;)

      Slet
    2. Åååh gud - har du set den :O Norv manner, så græd du altså, for vi havde jo en aftale om, at du skulle sende mig en sms, hvis du IKKE græd ;) Orrk det er en klasse film.

      Slet
  2. Sikke et orgie af lækkerier! Så ville man lige ønske, at man havde været til stede, især med de lækre billeder du disker op med :)
    Tærten kunne jeg godt spise et stykke af nu... eller to...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det :) Er glad for, du kan lide billederne. Ja det var virkelig et orgie af den bedre slags. Tærten kan kun anbefales. Hvis man bare har tiden er den faktisk rigtig let at lave!

      Slet